خبر جدید

آموزش های بازی سازی شروع شدند!!بزودی شما هم می توانید بازی های خود را بسازید.
من هم بازی های خودم را برای شما می گذارم تا لذت ببرید

همه چی پیدا می شه

ツ همه چی پیدا میشه ツ
دانلود آهنگ،بازی آنلاین،مطالب علمی،عکس های جالب و زیبا،قالب های جدید،کلیپ،بازی آنلاین و...
تبلیغات

سیستم کسب درآمد پاپ آپ تولز

لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه چی پیدا می شه و آدرس http://www.hamechipeydamishe.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





سیستم کسب درآمد پاپ آپ تولز

 

دیرین شناسان در تازه ترین اكتشاف علمی خود دریافته اند كه برخلاف آنچه در گذشته تصور می كرده اند بزرگترین دایناسور گوشتخوار، نه دایناسور موسوم به تی ركس بوده، و نه دایناسورهای گوشتخوار دیگری كه تا حدودی از تی ركس بزرگتر یا كوچكتر بوده اند.بر اساس این كشف جد اعلای همه این دایناسورهای گوشتخوار، دایناسور عظیم الجثه ای بوده كه ابعاد بدنش به مراتب بزرگتر از تی ركس و دیگر دایناسورهای گوشتخوار بوده است.دایناسور تازه كشف شده كه آرواره ای دراز و پشتی قوز كرده دارد اسپینوسوروس ‪ Spinosaurus‬نامگذاری شده است.

بررسی فسیلهای مربوط به این دایناسور نشان می دهد طول بدن این جانور به ‪ ۱۷‬متر بالغ می شده و دستهای آن به مراتب قدرتمندتر و بلندتر از دستهای اخلافش نظیر تی ركس بوده است.تا ده سال پیش دیرین شناسان بر این باور بودند كه تی ركس بزرگترین دایناسور گوشتخوار بوده است.از میان ‪ ۳۰‬نمونه فسیل این دایناسور كه تاكنون كشف شده بزرگترین آن كه در موزه تاریخ طبیعی شیكاگو نگاهداری می شود ‪۱۲/۸‬ متر طول دارد و محاسبات نشان می دهد كه وزن بدن آن به ‪ ۶/۴‬تن می رسد. این دایناسور در حدود ‪ ۶۷‬میلیون سال قبل می زیسته.چند سال قبل دیرین شناسان به نمونه ای از یك دایناسور گوشتخوار برخورد كردند كه از تی ركس ها بزرگتر بودند. برای این دایناسورها نام "جیگانتوسوروس" انتخاب شد و بازسازی فسیلهای برجای مانده از این نوع جدید نشان داد كه طول قامت آنها به ‪ ۱۳/۷‬متر بالغ می شده است.این نوع دایناسورها ‪ ۱۰۰‬میلیون سال قبل در آمریكای جنوبی زندگی می كردند.

همزمان با این نوع دایناسورها دو نوع دایناسور گوشتخوار دیگر در دو قاره دیگر حضور داشتند. دایناسوری كه اندكی كوچكتر بود موسوم به كاركارودانتو سوروس در آفریقا زندگی می كرد و دایناسور دیگری به نام آكناتوسوروس كه در آمریكای شمالی می زیست.این هر سه دایناسور از اخلاف دایناسوری موسوم به آلوسوروس بوده اند كه بین ‪ ۹‬تا ‪ ۱۲‬متر طول داشت و حدود ‪ ۱۵۰‬میلیون سال قبل در آمریكای شمالی زندگی می كرد.

اما اسپینوسوروس جد اعلای همه این دایناسورها به شمار می آید. نخستین نمونه های فسیل این جانور در سال ‪ ۱۹۱۲‬به وسیله یك دیرین شناس آلمانی به نام ارنست استرومر كشف شد.این محقق نشان داد كه این دایناسور پوزه ای دراز و بر روی ستون فقراتش تیغه های بلند استخوانی قرار داشته است. اما همه تحقیقات جامع این پژوهشگر كه در موزه مونیخ نگاهداری می شد در هنگام بمباران این شهر به وسیله متفقین در سال ‪ ۱۹۴۴‬به كلی نابود شد.

از آن زمان تاكنون همه آنچه كه در مورد دایناسورها كشف شده مربوط به دایناسورهای كوچكتر بوده و در مواردی نیز نمونه های پراكنده ای از استخوانهای اسپینوسوروس نیز به دست آمده است.اما اكنون بررسی دوباره دو استخوان برجای مانده از اسپینوسوروس مشخص ساخته كه نتایجی كه در گذشته در مورد این دایناسور به دست آمده بود دقیق بوده است.

به نوشته هفته نامه علمی نیو ساینتیست كریستانو دال ساسو از موزه تاریخ طبیعی میلان در ایتالیا و همكارانش پوزه ای را كه از یك كلكسیون دار ایتالیایی خریداری شده بود به همراه یك استخوان دیگر كه دانشگاه شیكاگو آن را تهیه كرده بود اما نتوانسته بود جانوری را كه استخوان به آن تعلق داشته مشخص سازد مورد بررسی قرار دادند مشخص ساختند كه پوزه ‪ ۹۹‬سانتیمتری متعلق به جمجمه ای به طول ‪ ۱/۷۵‬متر بوده است و خود جمجمه به دایناسوری به طول ‪ ۱۷‬متر و وزن بین ‪ ۷‬تا ‪ ۹‬تن تعلق داشته است.اسپینوسوروس همراه با كاركارودانتو سوروس در حدود ‪ ۱۰۰‬میلیون سال قبل در آفریقا زندگی می كرده و همانند تی ركس و جیاگونتوسوروس بر روی دو پا حركت می كرده است. پرندگان كنونی از اخلاف همین دایناسورها هستند.

اما به اعتقاد دال ساسو، اسپینوسوروس ها دهانی شبیه سوسمارها داشته اند و شكار را با حركت اره ای دندانهای خود از پا در می آورده اند. شواهد موجود حكایت از آن دارد كه این دایناسورها بیشتر از ماهیها تغذیه می كرده اند و بازوهای این دایناسورها از قدرت كافی برای شكار كردن برخوردار بوده است.این ویژگیها با ویژگیهای تی ركس و جیاگونتوسوروس تفاوت دارد.دستهای این دو دایناسور كوچك بود. دندانهای تی ركس نیز به جای حركت اره مانند به صورت پتك وار و پرسی شكار را بین دندان و فك خرد می كرده است.جیاگونتو سوروسها دارای جمجمه كشیده تری بوده اند و دندانه های تیغه مانند آنها گوشت شكار را قطعه قطعه می كرده است


ツ باز هم به وبلاگ ما سر بزنید تا ما دوباره نظرات شما را ببینیم ツ

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, l 11:51 قبل از ظهر l فرزاد حیات بخش

درباره وب

به سایت تفریحی و سرگرمی همه چی پیدا می شه خوش آمدید در اینجا همه چی پیدا می شه برای آگاهی از اخبار ما در خبرنامه عضو شوید حتما نظر بدید ممنون
تبلیغات

موضوعات وب
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)




آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 845
بازدید کل : 33415
تعداد مطالب : 93
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید


بلاگ رنک ما:






آپلود نامحدود عکس و فایل


تماس با ما
چاپ این صفحه